DC-SWAT Forum

Полная версия: DreamShell 4.0 RC 4
Вы просматриваете yпpощеннyю веpсию форума. Пеpейти к полной веpсии.
Страниц: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Отзывы и баг-репорты к версии DreamShell 4.0 RC 4 пишем сюда.

http://www.dc-swat.ru/blog/dreamshell/1139.html
congratulations Big Grin
PS:CG lags when running wince games?i think this problem maybe bears cpu frequency or wince support code
because in the past dc emulator Makaron has same issue but can be sloved by small modify it's config files:
[SH4]
core = 2
clockmin = 100
clockmax = 275
MMU = 1
(03.02.2016 03:47)zero35 писал(а): [ -> ]congratulations Big Grin
PS:CG lags when running wince games?i think this problem maybe bears cpu frequency or wince support code
because in the past dc emulator Makaron has same issue but can be sloved by small modify it's config files:
[SH4]
core = 2
clockmin = 100
clockmax = 275
MMU = 1

No. The main problem is that in some system calls I block the DMA transfer. This creates a lags. Without blocking the WinCE game is not working but it should be! I still can't solve this problem.
but glad see wince games works
it's a big step forward
look forward to dreamshell 5.00 series will solve this
Big Grin
good job!!
отличная новость
А можно установить виндовс XP на дримкаст?
(03.02.2016 08:38)SWAT писал(а): [ -> ]The main problem is that in some system calls I block the DMA transfer. This creates a lags. Without blocking the WinCE game is not working but it should be! I still can't solve this problem.
that this shows DMA is a key for boot wince games?but when wince DMA fully enable games not works again...so contradiction
Undecided
if DMA just a key for boot wince games,that success boot after unblock DMA transfer will be a viable options???
Yes, DMA is required for MMU games, because only DMA has access to memory in this case, MMU is not only memory mapping, it's a memory protection too.
In some KATANA games (seems in latest games) MMU used only as protection.
But this is not the only reason why WinCE games have not worked. There are a lot of nuances which had to be solved. For example old loader does not support some syscalls and WinCE interrupts hack.

By this reason MMU games can't work on SD card, for it need some workaround code... much code. No free memory for it now Sad
Also it's hard to make CDI or not optimized GDI get works in this case too.
Really it's can be done, but will works slow, because need use sector by sector reading, for skip unused data of sectors.

All of this makes some requirements for boot MMU games - ISO or optimized GDI images and device with DMA support.

Not sure what I understand your question., but blocked DMA has little effect on compatibility, it has a greater effect to the lags at reading.
thanks for reply
so now lags at reading is big problem Sad
(04.02.2016 08:40)zero35 писал(а): [ -> ]thanks for reply
so now lags at reading is big problem Sad

Not really, you can see lags only in video playback (it's a big problem? Smile ). In gameplay rarely seen. And it occurs mainly in WinCE.
thank you SWAT
beacuse i want to appreciate super robot taisen alpha CGs,but if it lags when we want to playing videos we must put my disc again...i really want complete abandon laser although i have a genuine copy of this game
best wishes
Just try it.
Some WinCE games use video players on KATANA SDK, for example 4x4 Evolution.
of course SWAT,but i can't come back my home in these days,i will have free time test and enjoy it and make feedbacks O(∩_∩)O
Хорошая новостьRolleyes
Щиикаарноо! Теперь буду с нетерпением ждать обновления списка совместимости игр под RC4 Rolleyes это действительно большой шаг вперёд! А смена диска реализована?
(05.02.2016 01:25)MastaMinus писал(а): [ -> ]Щиикаарноо! Теперь буду с нетерпением ждать обновления списка совместимости игр под RC4 Rolleyes это действительно большой шаг вперёд! А смена диска реализована?

Нет, смены диска пока нету. Я пока не придумал как лучше сделать переключение образа.
Есть у кого то идеи по какому событию это делать? Это в общем то главная проблема, все остальное в принципе делается довольно быстро.
у меня дрим прошитый и запускается с IDE операционка, я могу просто заменить папку DS и всё? Биос вроде не надо перепрошивать?
(05.02.2016 18:46)ands писал(а): [ -> ]у меня дрим прошитый и запускается с IDE операционка, я могу просто заменить папку DS и всё? Биос вроде не надо перепрошивать?

Да можно просто папку заменить, новый boot loader не обязательно прошивать.
Приятно видеть что проект развивается столько лет! Поклон до земли вам Сват!

Только что опробовал DS4-RC4... И уже могу сказать что GigaWing и GigaWing2, прекрасно запускавшиеся ранее под RC3, теперь на новеньком RC4 переводят консоль в состояние каматоза. (конечно еще стоит поковыряться в настройках... но это позже) А те же Gunbird2 и MarsMatrix при загрузке из под IGR bios и RC3, раньше вставали "колом", под новенькой RC4 радуют глаз! Smile Проверял только на оптимизированных GDI образах. (стараюсь по минимуму гонять оптику)

Пока сделал следующее: отсортировал игры на винте в две папки "RC3" и "RC4" соответственно. Вставляю SD карту в порт, переключаюсь на IGR bios, грузится RC3, запускаю GigaWing 1 или 2. Вынимаю адаптер из порта, грузится RC4 (с харда), запускаю MarsMatrix или Gunbird2. Если нужно то подчеркну что в наличие у меня следующие моды: двойной биос с переключением, IDE порт, SD адаптер.

ДОВОЛЕН ДО ЧЕРТИКОВ! ДРИМКАСТ ФОРЕВА! SHMUPSы рулят! Smile
Благодарен бескрайне! Начинаю эксперименты.
Страниц: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
URL ссылки