DC-SWAT Forum
Loader automation - Версия для печати

+- DC-SWAT Forum (http://www.dc-swat.ru/forum)
+-- Форум: DreamShell (/forum-3.html)
+--- Форум: General Discussion (/forum-27.html)
+--- Тема: Loader automation (/thread-3716.html)



Loader automation - MilkeyWilkey - 26.05.2020 12:06

So the idea is to create a list of games with corresponding launch parameteres like loader version, memory address etc. Upon launching the game launcher scans folder name for game ID and apply correct parameteres. Game IDs may be their serial numbers that can be view here http://redump.org/discs/system/dc/ .

I think the benefits are obvious. It's also easy to create accompanying tool to autorename existing rip collectons.

So what do you think?


RE: Loader automation - MilkeyWilkey - 26.05.2020 15:40

Or even better, this info can be read from the image itself


RE: Loader automation - fafadou - 26.05.2020 18:18

There is already a list made by dragoncity and he has already done a full preset for isoloader and retrodream.
You can find it in his DS folder.

Anyway it's a good idea :-)


RE: Loader automation - MilkeyWilkey - 26.05.2020 21:53

Presets are not the same because for them to work you have to have games with exactly the same paths and names as in presets. Having a loader with the ability to identify games on the fly would be a great improvement. And of course the list should be compiled from dragoncity's excel file


RE: Loader automation - megavolt85 - 26.05.2020 22:30

(26.05.2020 21:53)MilkeyWilkey писал(а):  Presets are not the same because for them to work you have to have games with exactly the same paths and names as in presets.

no, preset use part IP.BIN
if you make preset and share, all who have same disc image can use your preset


RE: Loader automation - MilkeyWilkey - 27.05.2020 02:24

well, didn't known that. but still there's some problems in how it all works right now.
1) presets currently don't save what loader you use, only shortcuts. But even if this feature will be added in the future it means that once you tag hundreds of presets with one loader you will have to change all of the presets again if a better loader will ever be released.
2) yes you can share presets, but they are not a part of dreamshell. What I propose is an in-built file with all of the presets preinstalled. and if you really want to make custom preset you can do it old-fashioned way and it will be loaded instead of parameteres from the list.

А теперь по-русски, для тех, кому лень переводить Smile
смысл идеи таков: берём все игры и запихиваем их в один список. Все игры, которые и так хорошо идут с последним стабильным загрузчиком без параметров помечаем как loader=current. Для всех остальных прописываем желаемую версию загрузчика и параметры. Прикладываем этот список к последнему релизу загрузчика. Если выйдет следующая версия, то она становится current, предыдущая получает другое название, игры, которым нужен старый лоадер правятся. Таким образом достигается следующее:
-Все игры собраны в одном месте, никому не нужно подбирать параметры или качать отдельные пресеты.
-В случае будущих изменений легко внести правки в файл и распространить для всех. SSoT, так сказать Smile
Если же потребуется запустить игру с другим параметром, можно сделать кастомный пресет как обычно, он будет иметь приоритет перед основной базой.


RE: Loader automation - megavolt85 - 27.05.2020 05:17

это всё возвращает нас к пункту номер 1 - ISO Loader не сохраняет имя загрузчика


RE: Loader automation - MilkeyWilkey - 27.05.2020 10:07

а должен? ну это только для кастомных пресетов.