Тема закрыта 
 
Рейтинг темы:
  • Голосов: 2 - Средняя оценка: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ISO Loader 0.8.x Beta + preview of DreamShell v4.0 RC 5
Автор Сообщение
SWAT Не на форуме
Администратор
*******

Сообщений: 7438
Зарегистрирован: 04.01.2005
Рейтинг: 32
Сказал спасибо: 164
Поблагодарили 1381 раз(а) в 854 сообщ.
Сообщение: #7
RE: ISO Loader 0.8.x Beta + preview of DreamShell v4.0 RC 5
(01.12.2022 20:36)pcwzrd13 писал(а):  Tested Monaco Grand Prix On-Line (should be the same as the regular Monaco Grand Prix). Good news is that the music works now. Bad news is that the game freezes when a song ends. I used Boot address 0x8cfe8000, auto Heap, CDDA w/ DMA and TMU2, and IRQ enabled. I tried other settings but no better results. Other CDDA options made the game stutter.

Good point. I think I've already seen this in another game, at ending the music the game freezes. Is this problem ever-present?

(01.12.2022 22:15)dragoncity писал(а):  @SWAT
For Sydney 2000 you choose an manual memory in "HEAP".
I tested in Auto and same memory of you, same result it work.

Just because improved auto select since this video.

(01.12.2022 22:15)dragoncity писал(а):  If you can explain IRQ, SQ, HEAP etc... for know how use with game, thanks Smile

I tried to explain a little in the first post. But apparently this is not enough.
  • SQ - uses Store Queues from SH4 instead of AICA DMA for transferring PCM samples from main RAM to SPU RAM. If game sound crashes after enabling CDDA, it may help. Sydney 2000 and Unreal Tournament as example.
  • TMU - is cpu timer. Some games used TMU2 like Quake 3 Arena, so you need select another timer TMU1.
  • IRQ - is ability for hardware interrupt handling. This opens up more opportunities for developing new features and improvements. And they already are.
  • Heap - is all dynamic memory that used loader firmware. The loader code uses up to 30KB in normal build + 1KB params + N KB for heap. If you don't use CDDA or CSO, the heap is a little, 1-2KB. If you use CDDA without IRQ, the heap grown by 32KB or 16KB if IRQ enabled. If you use CSO the heap is grown by 16KB more.

[Изображение: barbers.png]
(Последний раз сообщение было отредактировано 02.12.2022 в 07:19, отредактировал пользователь SWAT.)
02.12.2022 05:58
Вебсайт Найти все сообщения
Тема закрыта 


Сообщения в этой теме
RE: ISO Loader 0.8.x Beta + preview of DreamShell v4.0 RC 5 - SWAT - 02.12.2022 05:58

Похожие темы
Тема: Автор Ответов: Просмотров: Посл. сообщение
  Windows CE Video Player on the SEGA Dreamcast/Dreamshell aldair 1 747 04.09.2025 00:46
Посл. сообщение: Ro Magnus Larsson
Звезда DreamShell v4.0.2 Release SWAT 97 45929 31.08.2025 10:38
Посл. сообщение: sundance2
  Результаты теста DreamShell v4.0.1 Elgor4uk 27 17455 06.06.2025 16:03
Посл. сообщение: SWAT
Звезда DreamShell v4.0.1 Release SWAT 210 173521 14.05.2025 11:54
Посл. сообщение: fafadou
Радуга DreamShell на GitHub SWAT 76 180611 24.03.2025 03:39
Посл. сообщение: yo4yo4
  Sonic theme for DreamShell v4.0.1 Dolphin_PS2 0 2280 20.02.2025 03:09
Посл. сообщение: Dolphin_PS2
Улыбка DreamShell bootloader bios megavolt85 171 629552 26.12.2024 23:53
Посл. сообщение: megavolt85
Звезда DreamShell v4.0.0 Release SWAT 202 253504 14.10.2024 14:09
Посл. сообщение: SWAT
  ISO_CSO in Dreamshell aldair 0 2940 12.10.2024 02:57
Посл. сообщение: aldair
  GTA3 Dreamshell SD Card/Dreamcast aldair 3 7223 26.08.2024 06:29
Посл. сообщение: SWAT

Переход:


Пользователи просматривают эту тему: 17 Гость(ей)