Создать ответ 
 
Рейтинг темы:
  • Голосов: 0 - Средняя оценка: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
DreamShell 4.0.0 RC 1
Автор Сообщение
SWAT Не на форуме
Администратор
*******

Сообщений: 7138
Зарегистрирован: 04.01.2005
Рейтинг: 30
Сказал спасибо: 139
Поблагодарили 1177 раз(а) в 733 сообщ.
Сообщение: #7
RE: DreamShell 4.0.0 RC 1
This problem is due to the lack of the old command sdiso (now it's isoldr) and with some changes.
You need to change the XML file.

Instead of:
PHP код:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<app name="The Game" version="1.0" icon="cover.png">
    <resources>
    <module src="../../modules/lua/luaDS.klf" />
    <module src="../../modules/lua/luaKOS.klf" />
    <script type="text/lua" src="./lua/main.lua" />
    <font src="../../fonts/arial.ttf" type="ttf" size="16" name="arial" />
    <image src="./images/bg.jpg" name="back" />
    <image src="./images/play.png" name="play" />
    <image src="./images/exit.png" name="exit" />
    </resources>
    <body x="0" y="0" width="640" height="480" background="back" onload="Icon:InitApp()" onunload="Icon:GoToMainApp()" >
        <input type="button" onclick="DS.dsystem('sdiso /sd/DS/apps/game/game.iso')" normal="play" highlight="play" pressed="play" disabled="play" x="440" y="280" width="200" height="100" name="playbut" />
        <input type="button" onclick="Icon:GoToMainApp()" normal="exit" highlight="exit" pressed="exit" disabled="exit" x="440" y="380" width="200" height="100" name="exitbut" />
    </body>
</app> 

Create new XML. You need to clear main.lua, remove all from this file, now you can do without it, but not remove this file fully, it's need for initialize lua thread for this app, because we use it in onclick event.
PHP код:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<app name="The Game" version="1.0" icon="cover.png">
    <resources>
        <module src="../../modules/minilzo.klf" />
        <module src="../../modules/isofs.klf" /> 
        <module src="../../modules/isoldr.klf" />
        <script type="text/lua" src="./lua/main.lua" />
        <font src="../../fonts/ttf/arial_lite.ttf" type="ttf" size="16" name="arial" />
        <image src="./images/bg.jpg" name="back" />
        <image src="./images/play.png" name="play" />
        <image src="./images/exit.png" name="exit" />
    </resources>
    <body x="0" y="0" width="640" height="480" background="back">
        <input type="button" 
                onclick="os.execute(string.format('isoldr -f %s/apps/game/game.iso', os.getenv('PATH')));" 
                normal="play" highlight="play" pressed="play" disabled="play" 
                x="440" y="280" width="200" height="100" name="playbut" />
        <input type="button" 
                onclick="console:app -o -n Main" 
                normal="exit" highlight="exit" pressed="exit" disabled="exit" 
                x="440" y="380" width="200" height="100" name="exitbut" />
    </body>
</app> 

Please forgive me for the lack of backward compatibility, but this DS version is very different from the all Betas.
But this has its advantages, this application will load faster than before old ones Wink

[Изображение: barbers.png]
(Последний раз сообщение было отредактировано 07.02.2012 в 08:08, отредактировал пользователь SWAT.)
07.02.2012 08:03
Вебсайт Найти все сообщения Цитировать это сообщение
Создать ответ 


Сообщения в этой теме
DreamShell 4.0.0 RC 1 - aldair - 03.02.2012, 08:13
RE: DreamShell 4.0.0 RC 1 - SWAT - 03.02.2012, 08:53
RE: DreamShell 4.0.0 RC 1 - SWAT - 04.02.2012, 23:05
RE: DreamShell 4.0.0 RC 1 - SWAT - 07.02.2012 08:03
RE: DreamShell 4.0.0 RC 1 - JnL - 21.02.2012, 14:18
RE: DreamShell 4.0.0 RC 1 - SWAT - 21.02.2012, 17:38
RE: DreamShell 4.0.0 RC 1 - JnL - 22.02.2012, 13:18
RE: DreamShell 4.0.0 RC 1 - JnL - 23.02.2012, 17:19
RE: DreamShell 4.0.0 RC 1 - SWAT - 23.02.2012, 19:38
RE: DreamShell 4.0.0 RC 1 - JnL - 26.02.2012, 15:13
RE: DreamShell 4.0.0 RC 1 - filner - 12.03.2012, 23:17
RE: DreamShell 4.0.0 RC 1 - SWAT - 13.03.2012, 21:12
RE: DreamShell 4.0.0 RC 1 - filner - 14.03.2012, 23:59
RE: DreamShell 4.0.0 RC 1 - SWAT - 15.03.2012, 08:47
RE: DreamShell 4.0.0 RC 1 - filner - 16.03.2012, 00:07
RE: DreamShell 4.0.0 RC 1 - candela - 23.07.2012, 01:00
RE: DreamShell 4.0.0 RC 1 - SWAT - 23.07.2012, 07:53

Похожие темы
Тема: Автор Ответов: Просмотров: Посл. сообщение
  Did anyone got to play Sonic Adventure 2 last story on dreamshell leonardorg 4 1379 31.01.2024 04:01
Посл. сообщение: leonardorg
  Dreamshell + SD card Serial Adapter state_product 0 1390 01.09.2023 19:30
Посл. сообщение: state_product
  128GB SD Card Dreamshell aldair 0 2711 22.08.2022 02:41
Посл. сообщение: aldair
  This IDE-SATA adapter would work in Dreamshell? Ro Magnus Larsson 2 3539 09.06.2022 09:42
Посл. сообщение: Ro Magnus Larsson
  Homebrew Games in HD IDE Dreamshell / Dreamcast aldair 6 10939 13.05.2022 03:30
Посл. сообщение: Ro Magnus Larsson
  SDCard serial Dreamshell Dolphin Blue Atomiswave-Dreamcast aldair 1 5119 15.11.2021 19:16
Посл. сообщение: nilfelix30
  Japanesse Visual Novels Compactibility List for IDE MOD Dreamshell Retrodream animekai 4 8297 03.07.2021 17:19
Посл. сообщение: chth96
  AES4ALL_NEODEBUG_BIOS-ISO 4GB Dreamshell IDE and SD/Dreamcast aldair 2 5304 21.03.2021 21:32
Посл. сообщение: aldair
  Snk presents Garou (aes4all) on the sd card Dreamshell Dreamcast. aldair 0 3568 15.03.2021 08:08
Посл. сообщение: aldair
  Neo4all GDI with the music tracks working on Dreamshell ide. aldair 3 7642 13.03.2021 18:49
Посл. сообщение: Dubcity

Переход:


Пользователи просматривают эту тему: 2 Гость(ей)