Создать ответ 
 
Рейтинг темы:
  • Голосов: 0 - Средняя оценка: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[solved] compress multitrack gdi
Автор Сообщение
shwoaps Не на форуме
Пользователь
**

Сообщений: 76
Зарегистрирован: 04.02.2015
Рейтинг: 0
Сказал спасибо: 32
Поблагодарили 4 раз(а) в 3 сообщ.
Сообщение: #1
[solved] compress multitrack gdi
Is it possible to compress multitrack gdi disc?
Код:
disc.gdi
track01.iso
track02.raw
track03.iso
track04.raw
track05.iso
works ok

but
Код:
disc.gdi (changed "1 0 4 2048 track01.iso 0" to "1 0 4 2048 track01.cso 0 " etc.)
track01.cso
track02.raw
track03.cso
track04.raw
track05.cso
does not load
(Последний раз сообщение было отредактировано 25.02.2015 в 14:03, отредактировал пользователь shwoaps.)
24.02.2015 20:18
Найти все сообщения Цитировать это сообщение
kof888 Не на форуме
Продвинутый
***

Сообщений: 168
Зарегистрирован: 29.06.2009
Рейтинг: 3
Сказал спасибо: 2
Поблагодарили 47 раз(а) в 21 сообщ.
Сообщение: #2
RE: compress multitrack gdi
Why would you do that?
24.02.2015 20:25
Найти все сообщения Цитировать это сообщение
shwoaps Не на форуме
Пользователь
**

Сообщений: 76
Зарегистрирован: 04.02.2015
Рейтинг: 0
Сказал спасибо: 32
Поблагодарили 4 раз(а) в 3 сообщ.
Сообщение: #3
RE: compress multitrack gdi
Some games run faster from sd card when compresed.
Some games compress from 1gb to 20mb...

If there is only 3 tracks, then i can compress only track3 as a stand alone iso /cso.
But if there are more than 3 tracks i need all of them, and *.gdi. And then DS can't open compressed files.
24.02.2015 22:25
Найти все сообщения Цитировать это сообщение
SWAT Не на форуме
Администратор
*******

Сообщений: 6666
Зарегистрирован: 04.01.2005
Рейтинг: 28
Сказал спасибо: 73
Поблагодарили 629 раз(а) в 461 сообщ.
Сообщение: #4
RE: compress multitrack gdi
Compressed GDI doesn't supported yet.
For now you can:

1) Repack GDI to ISO (with hack LBA) and compress it.
2) Manually concat tracks 3 and 5 into one and use it as ISO/CSO without *.gdi file (as single track03 on non-multitrack). But need add some space between tracks, see tracks 4 and 5 LBA diff and multiply it to data sector size (2048 if iso). Don't use track04.raw for it, because sector size is different.

[Изображение: barbers.png]
(Последний раз сообщение было отредактировано 25.02.2015 в 10:19, отредактировал пользователь SWAT.)
25.02.2015 10:16
Вебсайт Найти все сообщения Цитировать это сообщение
 Сказали спасибо: shwoaps
shwoaps Не на форуме
Пользователь
**

Сообщений: 76
Зарегистрирован: 04.02.2015
Рейтинг: 0
Сказал спасибо: 32
Поблагодарили 4 раз(а) в 3 сообщ.
Сообщение: #5
RE: compress multitrack gdi
Thanks Swat, yesterday i finaly understood repack_gdi.bat.

Thing is, than when i tried it first, it produced 6mb iso file, i thougt wtf? It must be broken... But turns out, that that was all game Smile.
25.02.2015 14:01
Найти все сообщения Цитировать это сообщение
SWAT Не на форуме
Администратор
*******

Сообщений: 6666
Зарегистрирован: 04.01.2005
Рейтинг: 28
Сказал спасибо: 73
Поблагодарили 629 раз(а) в 461 сообщ.
Сообщение: #6
RE: [solved] compress multitrack gdi
6MB? What the game? Smile

[Изображение: barbers.png]
26.02.2015 09:12
Вебсайт Найти все сообщения Цитировать это сообщение
shwoaps Не на форуме
Пользователь
**

Сообщений: 76
Зарегистрирован: 04.02.2015
Рейтинг: 0
Сказал спасибо: 32
Поблагодарили 4 раз(а) в 3 сообщ.
Сообщение: #7
RE: [solved] compress multitrack gdi
"Namco Museum" collection: pacman, ms pacman, galaga, galaxian, dig dug, pole position.

galaga is awesome!
and galaxian brings back childhood memories, when i first and only time skipped school because i was playing it on nes ...

i know that those are perfectly emulated, but playing on real hardware is always a different experience, and with dreamcast i can play those on my lcd monitor through vga.

-----
btw, optimize_gdi produced 1gb files.

So the question: what exactly is the difference between repack_gdi.bat and optimize_gdi.bat?

repack_gdi for me always produces smaller sizes ~10-20%, and sometimes 6mb vs 1gb..., and its always more convenient to have one iso instead of folder and 5 files. And you can compress too.

With SD mod, i'm yet to find difference in compatibility and speed between those two methods.

Is optimize_gdi better for g1ata mod? Or some games won't work with repack_gdi?
26.02.2015 13:05
Найти все сообщения Цитировать это сообщение
SWAT Не на форуме
Администратор
*******

Сообщений: 6666
Зарегистрирован: 04.01.2005
Рейтинг: 28
Сказал спасибо: 73
Поблагодарили 629 раз(а) в 461 сообщ.
Сообщение: #8
RE: [solved] compress multitrack gdi
(26.02.2015 13:05)shwoaps писал(а):  btw, optimize_gdi produced 1gb files.

Of course, because it's removes sub channels from sectors. And it's increases reading speed, because iso loader doesn't do it himself.

(26.02.2015 13:05)shwoaps писал(а):  So the question: what exactly is the difference between repack_gdi.bat and optimize_gdi.bat?

repack_gdi for me always produces smaller sizes ~10-20%, and sometimes 6mb vs 1gb..., and its always more convenient to have one iso instead of folder and 5 files. And you can compress too.

With SD mod, i'm yet to find difference in compatibility and speed between those two methods.

Is optimize_gdi better for g1ata mod? Or some games won't work with repack_gdi?

In general for playing games, no serious difference between repack_gdi.bat and optimize_gdi.bat.
But with repack GDI you will hack LBA in game binary, so in some cases you can have problems with it. Optimization of GDI doesn't change anything in the game, just cleanup RAW sectors.
Original GDI tracks have empty padding sectors, it's necessary to move the game data to the disk edge for more fast reading. For ISO Loader it's not needed in general, so repaсk GDI can save a lot of space.
If you compress original track or repacked, you don't see big difference. Empty sectors very good compressed.

[Изображение: barbers.png]
(Последний раз сообщение было отредактировано 26.02.2015 в 14:24, отредактировал пользователь SWAT.)
26.02.2015 14:21
Вебсайт Найти все сообщения Цитировать это сообщение
shwoaps Не на форуме
Пользователь
**

Сообщений: 76
Зарегистрирован: 04.02.2015
Рейтинг: 0
Сказал спасибо: 32
Поблагодарили 4 раз(а) в 3 сообщ.
Сообщение: #9
RE: [solved] compress multitrack gdi
Цитата:If you compress original track or repacked, you don't see big difference. Empty sectors very good compressed.
when
If compressed GDI will be supported, then it will be perfect.

Цитата:But with repack GDI you will hack LBA in game binary, so in some cases you can have problems with it.

thats what i thought.

Is it possible to know when game doesn't load because of LBA hack(or game loads, but there are other problems?), and when game is not supported? Maybe DS trows some error message?

Now sometimes game just restarts dreamcast, sometimes hangs up dreamcast, sometimes loads first intro movie and then hangs up, sometimes loads to start menu and then hangs up.

I would like to use repack_gdi for testing, but if can't know when game doesn't work because of LBA hack, i will have to stick with optimize_gdi.
26.02.2015 22:23
Найти все сообщения Цитировать это сообщение
SWAT Не на форуме
Администратор
*******

Сообщений: 6666
Зарегистрирован: 04.01.2005
Рейтинг: 28
Сказал спасибо: 73
Поблагодарили 629 раз(а) в 461 сообщ.
Сообщение: #10
RE: [solved] compress multitrack gdi
DS not throws errors for games. First check optimized GDI and if it's works you can try repack it and then compress it. Check all step-by-step.
Also compability list can help: http://www.dc-swat.ru/forum/thread-2145.html

[Изображение: barbers.png]
(Последний раз сообщение было отредактировано 27.02.2015 в 10:28, отредактировал пользователь SWAT.)
27.02.2015 10:28
Вебсайт Найти все сообщения Цитировать это сообщение
kof888 Не на форуме
Продвинутый
***

Сообщений: 168
Зарегистрирован: 29.06.2009
Рейтинг: 3
Сказал спасибо: 2
Поблагодарили 47 раз(а) в 21 сообщ.
Сообщение: #11
RE: [solved] compress multitrack gdi
When the return to BIOS is LBA problem, the black screen is that the game is not supported
27.02.2015 19:01
Найти все сообщения Цитировать это сообщение
Ro Magnus Larsson Не на форуме
Пользователь
**

Сообщений: 92
Зарегистрирован: 24.05.2020
Рейтинг: 0
Сказал спасибо: 9
Поблагодарили 13 раз(а) в 12 сообщ.
Сообщение: #12
RE: [solved] compress multitrack gdi
We are in 2020, which is the state o this now? If we compress all GDI-OPT (Ej:Python 2.7 and Git) games will they work in Dreamshell ?
(Последний раз сообщение было отредактировано 27.07.2020 в 00:38, отредактировал пользователь Ro Magnus Larsson.)
27.07.2020 00:38
Найти все сообщения Цитировать это сообщение
Создать ответ 


Похожие темы
Тема: Автор Ответов: Просмотров: Посл. сообщение
  Solved FATFS: Error 5 in mounting a logical drive 0 Zychion 2 2624 30.04.2020 07:29
Посл. сообщение: Zychion
  *Solved* Freeze after devkit logo thameslink 6 8433 06.11.2017 03:33
Посл. сообщение: Gillbert
  IDE Mod Reset Issue [SOLVED] pcwzrd13 9 13465 31.10.2017 13:38
Посл. сообщение: jacobsson
  Dreamcast SATA: Solved! aldair 0 4272 11.05.2016 17:18
Посл. сообщение: aldair
  [solved] ide mod quality/games don't load when DS boots from IDE shwoaps 7 13346 14.05.2015 03:52
Посл. сообщение: megavolt85
  [solved] multi cd games on DS shwoaps 4 12351 13.03.2015 16:36
Посл. сообщение: SILENT_Pavel
  [solved] best chipset for bios mod shwoaps 3 9607 25.02.2015 10:24
Посл. сообщение: SWAT
  [solved] howto reset game from dreamshell,, restart/reboot shwoaps 6 18643 24.02.2015 10:11
Посл. сообщение: megavolt85

Переход:


Пользователи просматривают эту тему: 1 Гость(ей)