Страниц: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
(21.12.2013 06:03)megavolt85 писал(а): [ -> ]AlexZet писал(а):Да просто вернулась эта зараза "Press "Y" for 60Hz"
Странно, подключился композитным кабелем и такой проблемы не наблюдаю, у кого есть возможность, проверьте появляется эта надпись или нет
SWAT писал(а):Second set?
SWAT возможно он прав, в биосе дважды встречаются Vector 8C0000B8 и Vector 8C0000BC, остальные векторы в одном экземпляре
Я знаю про него, поэтому и спрашиваю. Я его использую для загрузчика образов с CD
Чтобы отлаживать на эмуляторе некоторые вещи.
Вполне возможно что некоторые игры обращаются напрямую к регистрам в holly, а вот это уже куда хуже
SILENT_Pavel спасибо. AlexZet у тебя похоже прошит Dreamshell boot loader, прошей DreamShell, самый первый пункт в DSinstall
SWAT писал(а):возможно что некоторые игры обращаются напрямую к регистрам в holly
это можно как то отследить?
I modified the program about the game, knowing that there are some games in addition to the ordinary procedure to read the disk, there is a memory to be written to by refreshing sr first 0x4-0x7bit, sound program reads like adx
(21.12.2013 07:08)kof888 писал(а): [ -> ]I modified the program about the game, knowing that there are some games in addition to the ordinary procedure to read the disk, there is a memory to be written to by refreshing sr first 0x3-0x7bit, sound program reads like adx
SR register it's a Status Register. This not used by external hardware it's can switch some stuff (CPU mode, intrerrupt/exception, FPU...), not more. All programs can change this register and this don't matter in this case.
Ooor you wanted to say that gd syscalls can change this register and some games listen it?
hi,swat~
Maybe I understand there is an error, but I found a few games are so, for example kof99, when reading small files are system to read the disk, but when I read large files is another way, I tracked a little game refresh sr has finally achieved read, maybe read the front, but in the case of not refresh sr, did not appear to read the file in memory, just after the last refresh sr files do not appear in memory. The results here to play games with sd time, (such as staget character data, or other) there is no problem in entering the game, was elected after a good character ready to enter the battle, it will black screen, but this time it is the time to read large files.
I need more time to test it.....
раз уж пошло такое дело, поделюсь своими наблюдениями, есть програмка dream explorer, извлекаю содержимое образа в папку data, извлекаю IP.BIN, запускаю lba hack, unscramble, creat iso, запускаю на дримке, появляется надпись press any button to contine нажимаю любую кнопку появляется зелёная полоса загрузки и на этом висит, но если образ примонтировать как vfs и запустить 1ST_READ.BIN, то програмка запускается, етественно не видит ресурсов, но работает
Только Speud и знает в чем может быть дело
Там не совсем однозначная работа с приводом, ведь эта программа грузится с CD, но при этом может показывать содержимое и GD.
Кинь мне свой образ, я попробую понять в чем дело.
Ну если честно я хз почему она себя так ведет, вот ее лог:
Код:
--
KallistiOS 1.2.0: Fri Apr 28 02:54:12 GMT 2006
@MAXDATA-NM0P864:/cross/dc/kos-1.2.0
thd: pre-emption enabled, HZ=100
18:22:01 8C096052 WARN ARM Halted: BRANCH to invalid address FFFFFFE8 at 00000004
cdrom_reinit: status: 2, type: 32
maple: active drivers:
PuruPuru (Vibration) Pack: JumpPack
VMU Driver: Clock, LCD, MemoryCard
Mouse Driver: Mouse
Keyboard Driver: Keyboard
Controller Driver: Controller
DMA Buffer at ac481e60
vid_set_mode: 640x480IL NTSC
fs_romdisk: mounting image at 0x8c0b8ae8 at /rd
maple: attached devices:
A0: Dreamcast Controller (01000000: Controller)
B0: Dreamcast Mouse (00020000: Mouse)
vid_set_mode: 640x480IL PAL
pvr: initialized PVR buffers:
texture RAM begins at 00396700
vertex/vertex_size: 00000000/00080000
opb base/opb_size: 000d0580/00059b80
opbs per type: 000d0580 80000000 000d5080 80000000 80000000
tile_matrix/tile_matrix_size: 00133700/00001c68
frame/frame_size: 00135380/00096000
vertex/vertex_size: 00400000/00080000
opb base/opb_size: 004d0580/00059b80
opbs per type: 004d0580 80000000 004d5080 80000000 80000000
tile_matrix/tile_matrix_size: 00533700/00001c68
frame/frame_size: 00535380/00096000
list_mask 00100202
opb sizes per type: 00004b00/00000000/00004b00/00000000/00000000
w/h = 640/480, tw/th = 20/15
zclip 38d1b717
pclip_left/right 00000000/0000027f
pclip_top/bottom 00000000/000001df
opb_completed_full 00000005
Free texture memory: 4626688 bytes
Using poly buffers 000d0580/80000000/000d5080/80000000/80000000
Using poly buffers 004d0580/80000000/004d5080/80000000/80000000
pvr: enabling vertical scaling for non-VGA
*** options_find: no VMU in A-1.
*** options_find: no VMU in A-2.
*** options_find: no VMU in B-1.
*** options_find: no VMU in B-2.
*** options_find: no VMU in C-1.
*** options_find: no VMU in C-2.
*** options_find: no VMU in D-1.
*** options_find: no VMU in D-2.
*** options_find: no options file found.
pvr_wait_ready: timed out
fs_iso9660: disc change detected
cdrom_reinit: status: 2, type: 32
(joliet level 3 extensions detected)
8000/8000
8000/8000
8000/8000
8000/8000
8000/8000
8000/8000
8000/8000
*** png_load: Can't convert /ram/gui_vmu.png to kos img
*** Images inited.
*** png_load: Can't convert /ram/gui_bg.png to kos img
Unhandled exception: PC 8c08bff0, code 1, evt 0100
R0-R7: fffffffc 00000010 00000001 240a5039 000001ff 8c11ff54 00000000 00000000
R8-R15: fffffff1 43186438 00000000 fffffff4 fffffffa 00000002 8c566320 8cfffe60
SR 40000100 PR 8c08b57c
kernel panic: unhandled IRQ/Exception
Видно что у него кастомный драйвер для ISO9660, что он там такого сделал я не знаю.
(22.12.2013 12:26)kof888 писал(а): [ -> ]hi,swat~
Maybe I understand there is an error, but I found a few games are so, for example kof99, when reading small files are system to read the disk, but when I read large files is another way, I tracked a little game refresh sr has finally achieved read, maybe read the front, but in the case of not refresh sr, did not appear to read the file in memory, just after the last refresh sr files do not appear in memory. The results here to play games with sd time, (such as staget character data, or other) there is no problem in entering the game, was elected after a good character ready to enter the battle, it will black screen, but this time it is the time to read large files.
I need more time to test it.....
I think I found reason.
It turns out to check the status of the command in syscalls, on the interrupt (likely VBL) attached some handler for this. Sometimes it turned out so that the survey command status, occurred in parallel to its execution and in some cases, this has led to ambiguous results. So if disable interrupts (write a some value into the SR register, as you say), it's give increased stability.
I took it's into account in the gd emulation (I'm not disable interrupts of course, I make better, details ommited
), and now I believe that there will be fewer graphical artifacts and more compatibility. But I still have not tested it in practice. Perhaps all is not well, I will not assure ahead of time.
Maybe if you were not told about it, I would not have noticed. Just I get a strange problem today and your information has helped me to quickly find the cause of this. Thank you!
Upload a come, I'll test these
(21.12.2013 06:48)megavolt85 писал(а): [ -> ]AlexZet у тебя похоже прошит Dreamshell boot loader, прошей DreamShell, самый первый пункт в DSinstall
Спасибо огромное!
Действительно помогло! Прошил "чистый" DreamShell - теперь навязчивая табличка отстала!)) Но он по-прежнему не видит своего региона в чейнджере. Ну, да фиг с ним! Главное, что на играх это никак не отражается.
Страниц: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14