RE: Dreamcast увеличени RAM
Хмм. Только что копался в офф доках по дриму, наткнулся на такие строчки:
These are the hardware specifications of the basic Dreamcast system.
• CPU: Hitachi SH4 200MHz , Super Scalar RISC Processor , 360MIPs, 1.4GFLOPs
• ASIC: Image drawing VL/NEC HOLLY 100MHz , Audio YAMAHA AICA
• Polygon performance : At peak 3 million polygons/sec ( triangle / quadrilateral ) , 1.5 million polygons/sec visible
• Polygon functions: shadow , tri-linear MIPMAP , edge anti-aliasing, fog, Z buffering etc.
• 16MB Main memory(Can expand to a maximum of 32MB)
• 8MBTexture memory(Can expand to a maximum of 16MB)
• 2MB Boot ROM
• 128KB Flash memory
• 2MB audio memory(Can expand to a maximum of 8MB)
• Audio function: 64ch PCM / ADPCM / FM , 44.1KHz
• 4x~12x CAV-type GD-ROM drive(built-in 128KB buffer RAM)
• 4 Game ports (adapted for the optional light gun, storage device etc.)
• 4 port backup media (optional device)
• RTC(Real Time Clock) that has capability of battery backup
• 33.6kbps modem card
• Adapted for NTSC/PAL, VGA monitor image output
В пунктах о памяти написано что ее можно расширить в 2 раза (оперативную до 32мб и видео до 16мб), а звуковую аж в 4 раза (до 8мб).
Посмотрел по адресному пространству дрима, судя по всему там его с запасом.
Вполне может быть что достаточно будет перепаять микросхемы памяти на более емкие или может допаять дополнительные.
У DevKit памяти 32мб, да и у Naomi тоже, кстати наоми как раз является расширенной версией дрима, у нее 32 оперативки, 16 видео памяти и 8 звуковой:
* CPU: Hitachi SH-4 CPU with graphic functions and 128-bit SIMD @ 200 MHz (360 MIPS and 1.4 GFLOPS)
* Graphic Engine: PowerVR 2 (PVR2DC)
* Sound Engine: ARM7 Yamaha AICA 45 MHz (with internal 32-bit RISC CPU, 64 channel ADPCM)
* Main Memory: 32 MByte
* Graphic Memory: 16 MByte
* Sound Memory: 8 MByte
* Media: ROM Board (maximum size of 172MBytes) / GD-ROM
* Simultaneous Number of Colors: Approx. 16,770,000 (24bits)
* Polygons: 5 Million polys/sec
* Rendering Speed: 500 M pixel/sec
* Additional Features: Bump Mapping, Fog, Alpha Blending, Mip-Mapping, Trilinear filtering, Anti-Aliasing, Environment mapping, and Specular Effects.
|